Akumulator - jak kupić mądrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • xtremesystems
    RS
    • 2010
    • 2254
    • Hyundai

    dobra poczytalem o tym i o tym .szkoda ze akurat w tym roku kupilem wczesniej zwykla kwasowke.


    pytanie jeszcze odnosnie agm. prad ladowania jest taki sam dla kwasowki i agm.

    ma ctek mx5 i tam jest tryb zwykly i agm.

    to czy zwykly alternator nie rozwali agm? jak w cteku sa różne tryby wiec jakas roznica w ladowaniu musi byc

    Komentarz

    • Sebastian_M26
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1823
      • Superb II (3T4)

      Trzeba czytać instrukcje akumulatorów, najczęściej jest 14.4V.
      Seria 188KM/270Nm na 95RON

      Komentarz

      • pedros
        RS
        • 2009
        • 1958
        • Volkswagen
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

        Zamieszczone przez xtremesystems
        dobra poczytalem o tym i o tym .szkoda ze akurat w tym roku kupilem wczesniej zwykla kwasowke.


        pytanie jeszcze odnosnie agm. prad ladowania jest taki sam dla kwasowki i agm.

        ma ctek mx5 i tam jest tryb zwykly i agm.

        to czy zwykly alternator nie rozwali agm? jak w cteku sa różne tryby wiec jakas roznica w ladowaniu musi byc
        Ctek ogarnie lecz ja ladowalem na trybie zwykłym, samochodowym
        PS. Mam mocne wrażenie ze Optimate 6 znacznie lepiej ogarnia AGM.

        Komentarz

        • xtremesystems
          RS
          • 2010
          • 2254
          • Hyundai

          Zamieszczone przez pedros
          Zamieszczone przez xtremesystems
          dobra poczytalem o tym i o tym .szkoda ze akurat w tym roku kupilem wczesniej zwykla kwasowke.


          pytanie jeszcze odnosnie agm. prad ladowania jest taki sam dla kwasowki i agm.

          ma ctek mx5 i tam jest tryb zwykly i agm.

          to czy zwykly alternator nie rozwali agm? jak w cteku sa różne tryby wiec jakas roznica w ladowaniu musi byc
          Ctek ogarnie lecz ja ladowalem na trybie zwykłym, samochodowym
          PS. Mam mocne wrażenie ze Optimate 6 znacznie lepiej ogarnia AGM.
          mnie nie chodzi jaka ladowarka ogarnie. bo ctek ogarnie i kwasowke i agm.

          chodzi mi czy zwykly alternator przeznaczony do kwasowek nie uszkodzi agm

          Komentarz

          • pedros
            RS
            • 2009
            • 1958
            • Volkswagen
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            Zamieszczone przez xtremesystems
            Zamieszczone przez pedros
            Zamieszczone przez xtremesystems
            dobra poczytalem o tym i o tym .szkoda ze akurat w tym roku kupilem wczesniej zwykla kwasowke.


            pytanie jeszcze odnosnie agm. prad ladowania jest taki sam dla kwasowki i agm.

            ma ctek mx5 i tam jest tryb zwykly i agm.



            to czy zwykly alternator nie rozwali agm? jak w cteku sa różne tryby wiec jakas roznica w ladowaniu musi byc
            Ctek ogarnie lecz ja ladowalem na trybie zwykłym, samochodowym
            PS. Mam mocne wrażenie ze Optimate 6 znacznie lepiej ogarnia AGM.
            mnie nie chodzi jaka ladowarka ogarnie. bo ctek ogarnie i kwasowke i agm.

            chodzi mi czy zwykly alternator przeznaczony do kwasowek nie uszkodzi agm
            Ogarnie. Regulatora napięcia tez nie trzeba zmieniać no chyba ze pod 16v podchodzi to wówczas trzeba.

            Agm świetnie ładuje się na krótkich odcinkach.

            Komentarz

            • koka
              Rider
              • 2015
              • 321
              • Seat

              Zamieszczone przez pedros
              Ogarnie. Regulatora napięcia tez nie trzeba zmieniać no chyba ze pod 16v podchodzi to wówczas trzeba.
              Agm świetnie ładuje się na krótkich odcinkach.
              na a jak ładowanie jest 13,6 - 13,8 V to co ? naładuje ?
              Leon 1.6 16V 105 KM

              Komentarz

              • pedros
                RS
                • 2009
                • 1958
                • Volkswagen
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                Zamieszczone przez koka
                Zamieszczone przez pedros
                Ogarnie. Regulatora napięcia tez nie trzeba zmieniać no chyba ze pod 16v podchodzi to wówczas trzeba.
                Agm świetnie ładuje się na krótkich odcinkach.
                na a jak ładowanie jest 13,6 - 13,8 V to co ? naładuje ?

                Naladuje jak zużyjesz 12 bakow paliwa non stop jadąc. To jest nawet za niskie jak na tradycyjne akumulatory.

                Ważne co jest powodem obecnego stanu. Może na kablu masowym masz oksydacje albo alter szczotki gubi....? Bo zapewne masz mocny spadek napięcia jak dociążysz jakim odbiornikiem.

                Komentarz

                • kabanos
                  RS
                  • 2011
                  • 4544
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  Początkiem stycznia minęło 5 lat exploatacji Centry Futura w mojej Octavii. Póki co odpala bez zarzutu. Przejechane już ponad 100000 km. Odpalanie dosyć częste. Jeśli powie papa, bez namysłu kupię nastęną Centrę Futura. W moich poprzednich autach też miałem Centry i złego słowa nie mogę powiedzieć.
                  p.s. może trzeba się przyjżeć alternatorowi i rozrusznikowi, żeby aku pożył :wink:

                  >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                  Komentarz

                  • Sebastian_M26
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1823
                    • Superb II (3T4)

                    Trzeba się przyjrzeć producentom akumulatorów.
                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                    Komentarz

                    • kabanos
                      RS
                      • 2011
                      • 4544
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      Zamieszczone przez Sebastian_M26
                      Trzeba się przyjrzeć producentom akumulatorów.
                      No tak, tylko jeśli alternator lub rozrusznik niedomaga, to i aku wcześniej padnie.

                      >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                      Komentarz

                      • koka
                        Rider
                        • 2015
                        • 321
                        • Seat

                        Zamieszczone przez pedros
                        Ważne co jest powodem obecnego stanu. Może na kablu masowym masz oksydacje albo alter szczotki gubi....? Bo zapewne masz mocny spadek napięcia jak dociążysz jakim odbiornikiem.
                        ładowanie powinno być na poziomie 13,8 - 14,4 V - przynajmniej tak piszą w instrukcji, u mnie jest to zapewne kwestia kabla masowego, jeszcze niedawno było 14,3 - 14,4 V. Spadek napięcia mam po 3 nocach (i dniach) stania na mrozie (poniżej -10) aku Centra Plus 4 letni ale ciągle kręci - choć więcej stoi niż jeździ ...
                        Leon 1.6 16V 105 KM

                        Komentarz

                        • kabanos
                          RS
                          • 2011
                          • 4544
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          Prawdą niestety jest, że wielu producentów celowo "postarza" swoje produkty, żeby wcześniej dokonały żywota. Ja przechodzę to teraz z lodówką Bosch. Przestał działać w niej system no frost. Zamrażalnik trzeba rozmrażać co 2 tygodnie. Nikt nie potrafi tego naprawić. :lol:

                          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                          Komentarz

                          • pedros
                            RS
                            • 2009
                            • 1958
                            • Volkswagen
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            Zamieszczone przez kabanos
                            Prawdą niestety jest, że wielu producentów celowo "postarza" swoje produkty, żeby wcześniej dokonały żywota. Ja przechodzę to teraz z lodówką Bosch. Przestał działać w niej system no frost. Zamrażalnik trzeba rozmrażać co 2 tygodnie. Nikt nie potrafi tego naprawić. :lol:
                            Niestety smutna prawda. Dlatego tez warto stosować prewencje i nie dać się i nawet nowke podladowywac.

                            Komentarz

                            • koka
                              Rider
                              • 2015
                              • 321
                              • Seat

                              Zamieszczone przez pedros
                              Dlatego tez warto stosować prewencje i nie dać się i nawet nowke podladowywac.
                              taaa... jak kto ma gdzie :P na parkingu się nie da, przed blokiem wymaga to kilometra kabla i warowania przy samochodzie no i w końcu nie chce mi się wyciągać aku i ładować go na balkonie ... :szeroki_usmiech musi sobie dać radę w aucie i to przez kilka lat ... :lol: no i może właśnie agm sobie z tym poradzi ... :diabelski_usmiech
                              Leon 1.6 16V 105 KM

                              Komentarz

                              • pedros
                                RS
                                • 2009
                                • 1958
                                • Volkswagen
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                Zamieszczone przez koka
                                Zamieszczone przez pedros
                                Dlatego tez warto stosować prewencje i nie dać się i nawet nowke podladowywac.
                                taaa... jak kto ma gdzie :P na parkingu się nie da, przed blokiem wymaga to kilometra kabla i warowania przy samochodzie no i w końcu nie chce mi się wyciągać aku i ładować go na balkonie ... :szeroki_usmiech musi sobie dać radę w aucie i to przez kilka lat ... :lol: no i może właśnie agm sobie z tym poradzi ... :diabelski_usmiech
                                Zgadza się... naturalnie wtedy kiedy jest możliwość...
                                Agm ma nieporównywalnie większy prąd rozruchu mimo niższego napięcia na klemach.

                                Komentarz

                                • navigator
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 583
                                  • Volkswagen

                                  Zamieszczone przez wesol
                                  PAmietja tylko by nie brac czy to z varty czy boscha tych topowych czyli w boschu S5 czy w varcie silvera
                                  ..taki jeden z ulicy płaczącego drzewa zapodał do mojego pachruścia nową ba(k)terię serii silver......wymieniwszy fabryczną siedmioletnią z okładem poprzedniczkę tej samej rasy i gatunku, która po badaniu straciła walory podlotki, ale kluczowym elementem miała siłę zakręcić.....jeno wizjer miałą wyblakły niczem pranie bez perwoll'a .... :szeroki_usmiech

                                  aha..babcia miała 61 tchnień amperów w godzinach , wnuczka natomiast legitymację - pewnie szkolną - na 63, także obadamy ile prawdy w legendzie, że niby nowa a zaawansowana zużyciem niczem szata gatunkowa.... :szeroki_usmiech
                                  >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                                  Komentarz

                                  • Sony
                                    Rider
                                    • 2015
                                    • 342
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    Chyba czas na wymianę - jak myślicie ?
                                    Aku ori 44 Ah wrzesień 2009 r. -ostatnio doładowałem miesiąc temu. Jazda na krótkich odcinkach w mieście (po parę km pomiędzy uruchamianiem).

                                    Auto odpala w miarę normalnie, ale przy uruchamianiu gdy drzwi są uchylone widać wyraźnie że lampka w drzwiach gaśnie całkiem w chwili uruchamiania silnika.

                                    Aku poważnie stracił chyba pojemność :?:

                                    Jaki ewentualnie proponujecie na wymianę ?

                                    Komentarz

                                    • logan_x
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 401
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                      Zamieszczone przez Sony
                                      Auto odpala w miarę normalnie, ale przy uruchamianiu gdy drzwi są uchylone widać wyraźnie że lampka w drzwiach gaśnie całkiem w chwili uruchamiania silnika.
                                      Gaśniecie lampki to pewnie objaw działania przekaźnika X, który podczas uruchamiania silnika wyłącza zbędne obciążenie.

                                      Komentarz

                                      • Sebastian_M26
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 1823
                                        • Superb II (3T4)

                                        Który odłącza tylko wysokoprądowe odbiorniki
                                        Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                        Komentarz

                                        • pedros
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1958
                                          • Volkswagen
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          Zamieszczone przez Sony
                                          Chyba czas na wymianę - jak myślicie ?
                                          Aku ori 44 Ah wrzesień 2009 r. -ostatnio doładowałem miesiąc temu. Jazda na krótkich odcinkach w mieście (po parę km pomiędzy uruchamianiem).

                                          Auto odpala w miarę normalnie, ale przy uruchamianiu gdy drzwi są uchylone widać wyraźnie że lampka w drzwiach gaśnie całkiem w chwili uruchamiania silnika.

                                          Aku poważnie stracił chyba pojemność :?:

                                          Jaki ewentualnie proponujecie na wymianę ?
                                          Podladowales porządnie ( te akumulatory przyjmą 16v, dolales wody choć one mają bardzo mała ubytkowosc )?
                                          To wyjątkowo dobre akumulatory.(miałem identyczny w Skodzie, tez koniec 2009.)
                                          Sygnałem do zmiany było niegazowanej jednej celi dlatego miał niższe napięcie na całości ale pastwienie się ctekiem pozostałe cele podniosło ze wymieniłem dla przyzwoitości i by nie zostać w terenie zimą w razie czego.

                                          Sprawdź go pod obciążeniem. To wspomoże Twoją decyzję o zakupie nowego, 60ah akumulatora.

                                          Jak długo planujesz jeździć?

                                          jak końcówka użytkowania to najtańszy z korkami ale o większej pojemności
                                          Jak początek przygody ze Skoda to AGM expedition pod warunkiem że zmiescisz akumulator 275 mm

                                          Komentarz

                                          • beaviso
                                            Elegance
                                            • 2010
                                            • 767
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            Zamieszczone przez koka
                                            na a jak ładowanie jest 13,6 - 13,8 V to co ? naładuje ?
                                            U mnie w Vectrze ładowanie zwykle było w takim przedziale i aku było ładowane normalnie. Niektóre alternatory działają dynamicznie. Np. zimą, po uruchomieniu ładowanie było 14.1-14.3 V, a po rozgrzaniu spadało do 13.9-14.0V. W lecie bywało że i 13.5V ładowało na postoju, a podczas jazdy ciut więcej. Ogólnie siwy włos mógł się zrobić od obserwacji tego napięcia, a jednak wszystko działało jak powinno.
                                            Zatem dowiedz się czy Twój alternator przypadkiem nie zachowuje się podobnie.
                                            (p.s. miałem dokładny bieżący odczyt ładowania na instrumentach, stąd wiem jakie było w różnych warunkach).

                                            M.
                                            666 4U

                                            Komentarz

                                            • Sony
                                              Rider
                                              • 2015
                                              • 342
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              Zamieszczone przez pedros
                                              Podladowales porządnie ( te akumulatory przyjmą 16v, dolales wody choć one mają bardzo mała ubytkowosc )?
                                              Wcześniej był ładowany transformatorowym do ok. 16 V, a ostatnio zimą tym z Lidla do ok. 14,4 V. Poziom elektrolitu w celach jest na max.

                                              Zamieszczone przez pedros
                                              Sygnałem do zmiany było niegazowanej jednej celi dlatego miał niższe napięcie na całości
                                              Jakie miałeś na nim napięcie :?:

                                              Ok. 2 tygodnie temu na moim było ok. 12,5 V (aku podpięty w aucie).
                                              Faktem jest, że mój ma bardzo ciężki żywot - wielokrotne rozruchy w ciągu dnia i między nimi króciutkie przebiegi. Dlatego też doładowuję go jeszcze nim padnie.

                                              Zamieszczone przez pedros
                                              Jak długo planujesz jeździć?
                                              Dopiero 48 tys. km na zegarku, więc o sprzedaży nie myślę.

                                              Zamieszczone przez pedros
                                              Jak początek przygody ze Skoda to AGM expedition pod warunkiem że zmiescisz akumulator 275 mm
                                              Na podstawie jest trochę jeszcze miejsca, ale czy bez problemu wejdzie dłuższy :roll: - nie mam pojęcia.
                                              Może ktoś podpowie z własnego doświadczenia :?: Ori jest 44 Ah.

                                              Zamieszczone przez Sony
                                              gdy drzwi są uchylone widać wyraźnie że lampka w drzwiach gaśnie całkiem w chwili uruchamiania silnika.
                                              Lampka nie gaśnie całkiem (w taki sposób) jak aku jest naładowany a nawet po krótkiej jeździe (gdy napięcie na nim wzrośnie).
                                              Z tego wynika mi, że raczej bateria szybciej się wyczerpuje i wymaga częstszego doładowania. Jeśli się mylę to mnie poprawcie :wink: Oczywiście wymienić aku na nowy zawsze można.

                                              Komentarz

                                              • pedros
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 1958
                                                • Volkswagen
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                Zamieszczone przez Sony
                                                Jakie miałeś na nim napięcie
                                                O ladowaniu 12.9 potem spadło do 12.3 po tygodniu stania 11.9 ale Skoda odpalala ale z wyraźną niemoca

                                                [ Dodano: Pon 15 Lut, 16 22:39 ]
                                                Zamieszczone przez Sony
                                                Na podstawie jest trochę jeszcze miejsca, ale czy bez problemu wejdzie dłuższy - nie mam pojęcia.
                                                Może ktoś podpowie z własnego doświadczenia Ori jest 44 Ah.
                                                Ty masz 207mm a na pewno wejdzie numer większy tj 242 mm zdaje się czyli od 55-60AH wejdzie. Ja pokusilbym się o jeszcze większy, AGM za ok 300 płn i masz spokój. Idealny na częste starty i szybko uzupełnia energię (ale najmniejszy to rozmiar 275 wiec nie wiem czy wejdzie bez modów )

                                                Komentarz

                                                • Lesiu34
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 159
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  Zamieszczone przez pedros
                                                  Na podstawie jest trochę jeszcze miejsca, ale czy bez problemu wejdzie dłuższy - nie mam pojęcia.
                                                  Może ktoś podpowie z własnego doświadczenia Ori jest 44 Ah.


                                                  Ty masz 207mm a na pewno wejdzie numer większy tj 242 mm zdaje się czyli od 55-60AH wejdzie. Ja pokusilbym się o jeszcze większy, AGM za ok 300 płn i masz spokój. Idealny na częste starty i szybko uzupełnia energię (ale najmniejszy to rozmiar 272 wiec nie wiem czy wejdzie bez modów )
                                                  Wejdzie wejdzie. U mnie siedzi Futura Ca770 o długości 278 bez żadnych modów.

                                                  Komentarz

                                                  • Sony
                                                    Rider
                                                    • 2015
                                                    • 342
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                    Zamieszczone przez pedros
                                                    Ja pokusilbym się o jeszcze większy, AGM za ok 300 płn i masz spokój.
                                                    Zamieszczone przez Lesiu34
                                                    Wejdzie wejdzie. U mnie siedzi Futura Ca770 o długości 278 bez żadnych modów.
                                                    Mierzymy całą długość podstawy, czy też są na niej jeszcze jakieś ograniczniki lub podobnie uniemożliwiające wsadzenie dłuższego aku :?:

                                                    Obawiam się, że w tej cenie nie dostanę AGM, a może masz taki namiar :?:

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...